.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار جدی به مسئولین استانی؛
زنگ خطر کاهش وسعت جنگلهای شمال
بر اساس گزارش رسمی جهانی، میزان واقعی جنگل های منطقه مازندران از 3.6 میلیون هکتار در سال 1960 به 1.8 میلیون هکتار در زمان حاضر رسیده که فاجعه است/ خسارت به جنگل های شمال جبران ناپذیر است و می تواند زنگ خطر پدیدار شدن بیابان را در این خطه به صدا در آورد...
زنگ خطر کاهش وسعت جنگلهای شمال

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه زنگ خطر برداشت بی رویه از عرصه های جنگلی به صدا درآمده است اظهار داشت: نگران روند کاهشی وسعت جنگلهای شمال کشور هستم. 

محمد جواد محمدی زاده شامگاه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در ساری افزود: بر اساس گزارش رسمی جهانی، میزان واقعی جنگل های منطقه مازندران از 3.6 میلیون هکتار در سال 1960 به 1.8 میلیون هکتار در زمان حاضر رسیده که فاجعه است.
وی اظهار داشت: این کاهش محسوس هشدار جدی را به مسئولان می دهد چرا که نمونه های نادر هیرکانی جنگلهای شمال در هیچ نقطه دنیا یافت نمی شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه متاسفانه نگاههای فریبکارانه برخی بهره برداران سودجو سبب شد گونه های پهن برگ جنگل های مازندران هر روز به نابودی روزافزون کشیده شود، تصریح کرد: ثروت عمومی مردم و جامعه به آسانی تباه شده و توسط افرادی تاراج شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه کاهش دو برابری سطح جنگل های مازندران در 51 سال گذشته سبب کاهش استنشاق اکسیژن شده است گفت: خسارت به جنگل های شمال جبران ناپذیر است و می تواند زنگ خطر پدیدار شدن بیابان را در این خطه به صدا در آورد.


وی با اعلام اینکه متاسفانه تولید برای برداشت بی رویه از جنگل تمامی ندارد، افزود: کاشت و برداشت چوب با هدف تولید کاغذ در برنامه بهره برداران نبوده و نیست.

وی پیشنهاد داد به منظور حفظ عرصه های طبیعی خطه شمال و مازندران باید تا 10 سال بهره برداری از جنگل ها را تعطیل و نیاز کشور به کاغذ را از طریق واردات چوب تحقق بخشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین از روند کاهشی میزان جنگل در ایران طی 50 سال اخیر انتقاد کرد و گفت: میزان سطح جنگل های ترکیه از ایران نسبت به مدت مشابه دو برابر شده است.

محمدی زاده همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با صنعتی شدن زندگی مردم و رشد شهرنشینی، پدیده ای به عنوان زباله به یک معضل در جامعه تبدیل شده است، اظهار داشت: سرانه زباله در کشور 750 گرم و در جهان 150 گرم است که از سرانه بین المللی بسیار بالاتر بوده که نشان از مصرف بی رویه و رو به تزاید در کشور را دارد.


وی با بیان اینکه فقط هفت درصد زباله مازندران مدیریت می شود گفت: مابقی زباله تولیدی استان تلمبار می شود در حالی که این زباله که می توانست در خدمت حیات بشری باشد برای انسان خطرزا و خطرآفرین می شود.

این مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار سفر سوم دولت برای مدیریت پسماند در استان خبر داد و اظهار داشت: با احداث کارخانجات زباله سوز در مازندران، شهرداری ضمن صرفه جویی پنج میلیارد تومانی در حمل زباله بالغ بر 2.6 میلیارد تومان سودآوری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با انجام فعالیت خردمندانه ضمن حفظ محیط زیست می توانیم صرفه اقتصادی و توسعه ای را برای کشور به ارمغان بیاوریم.مهر/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 خرداد 1390
منابع در جهان به دو دسته تجديد پذير مانند خورشيد،باد،آب ، چوب و .. همچنين تجديد ناپذير مانند معادن زير زميني، نفت، گاز و... تقسيم ميشوند. بنابراين همواره كشورهاي جهان در صدد استفاده از منابع تجديد پذير و حفظ منابع تجديد ناپذير به منظور استفاده آيندگان هستند.به نظر شما ما چقدر بايد از دنيا عقب باشيم -بجاي اينكه جلوي استفاده از منبع تجديد ناپذير مثل معادن زيرزمين و نفت و ... را بگيريم ،بدنبال جلوگيري از منابع تجديد پذير هستيم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.